Rens, Senna en Luka vertellen dat zij graag iets willen laten horen tijdens de ouderles. Vooral Luka en Rens zien we al weken regelmatig tekeningen verklanken, vaak ook samen. Senna en Rens zijn muzikale maatjes geworden sinds ze een aantal weken geleden gingen dirigeren. Tijdens het vrije spel trekken ze er ook samen op uit, ze gaan bijvoorbeeld de partituur van het lentelied van Janna verklanken. Luka blijft dan in zijn eentje achter, maar hij lijkt heel erg met de klank van zijn instrument bezig te zijn en gaat daar in op. Hij vertelt juf Debby hoe die het mooist klinkt en laat het horen.
Toch vormen ze met z'n drieën ook echt een groepje. Daarbij nemen Rens en Senna het voortouw: De een dirigeert, de ander speelt ukelele en ze wisselen steeds om. Vooral voor Rens is dirigeren een hele fysieke en ritmische aangelegenheid: hij danst er bij en tikt een ritme met het stokje op de tekeningen. Tijdens het vrije spel gaan Rens en Senna samen op pad, maar ze komen ook weer bij Luka terug die de 'thuisbasis' lijkt te vormen
Luka begeleidt op de triangel. Bij het voorspelen zit hij met zijn rug naar Rens en Senna (met zijn gezicht naar de klas), maar het is duidelijk dat hij heel goed luistert naar wat Rens en Senna doen, want hij gaat er in zijn triangelspel in mee.
We zien deze groep samenwerken, vooral met het medium dirigeren en het verklanken van tekeningen. Soms vragen we ons af of ze echt gemeenschappelijk met iets bezig zijn, vooral Luka zit er vaak dromerig bij. Rens en Senna gaan ook in hun eentje “op pad” tijdens het vrije werken. José vroeg aan Luka “weet je nou wat je moet spelen?” Waar op Luka antwoordde: “ja, bij die rondjes moet ik tikken en dan komen we bij mijn tekening, en dan gaan we in het gras dweilen, en dan gaat het regenen.” Heel mooi om te horen dat het zo helder voor hem is.
Het dirigeren is voor Rens een hele fysieke zaak. Hij zit er met zijn hele lijf in, gaat helemaal mee op de maat en beweegt heel melodisch.