Het project­bureau van Toe­val Ge­zocht ini­ti­eert, or­ga­ni­seert en on­der­steunt re­gio­na­le net­werk­groe­pen, een lan­de­lij­ke the­orie­groep, ten­toon­stel­ling­en, con­cer­ten en con­fe­ren­ties.

Observatie

Vandaag hebben we de gemeenschapsruimte gebruikt om verder te gaan met de diaprojectie en om de grote bouwtekeningen in te schilderen.
Het atelier hebben we gebruikt om verder te gaan met de bouwwerken en het kleien.
Dit werkte prima.
Om kwart over elf kwamen de ouders even een kijkje nemen. Jet en Joyce hebben de ouders opgevangen en te woord gestaan bij de expositie in de gang. Zo konden de ouders zien hoe wij bezig zijn geweest met verzamelen en ordenen.
Jet en Joyce hebben alles haarfijn uitgelegd:

’De kastanje is glad en de dennenappel niet, voel maar’.
’Dit zijn dingen uit het bos, we hebben ook dingen uit de zee, kijk maar deze schelpen’.
’En dit is het strand, kijk dit blauwe papier is de zee’.

Reflectie

In één groep afsluiten, het ging nu te rommelig.

Rust is hierin heel belangrijk.

Sommigen zijn te los bezig met kleien, geen doel, vandaag niet gelukt omdat we niet met alle kinderen konden communiceren over het werk.

Liza en Kayleigh morgen hun werk afmaken, dit is de derde keer dat ze aan het verven zijn aan hun bouwtekening.

Als de tekening af is waar gaan we dan naar toe werken? Nog twee lessen.

Ouders van de kinderen vroegen waarom ze in groepjes van twee werken, dit doen de kinderen in hun ogen vaker.

Tijdens het verven hebben de kinderen toch meerdere kleuren gebruikt, morgen even afspraken hierover maken.

13

schilderen

dag 09
1 oktober 2007
geschilderde bouwtekeningen
uitvergroot bouwtekening maken
Toeval Gezocht on­der­zoekt as­pec­ten van de re­la­tie tus­sen kunst en le­ren. Ei­gen on­der­zoek, als op­dracht­ge­ver van on­der­zoek en sa­men­wer­king met we­ten­schap­pe­lijk on­der­zoek.