We hebben de groep in drieën gesplitst. Patricia werkte met diaprojecties van de bouwtekeningen. De kinderen konden zo hun tekening vergroot natekenen.
Vervolgens werd deze grote afbeeldingen geschilderd.
Pauline werkte met een groepje kinderen die bezig waren met een driedimensionale uitvoering van hun bouwtekening.
Danielle werkte samen met Jet en Joyce aan een tussentijdse presentatie. Voor de overige leerlingen, leerkrachten en ouders van de Mariaschool.
Niet tentoonstellen als het niet af is. Of als de kinderen het niet af willen maken.
Patricia
Volgende week komen de ouders naar de presentatie kijken en naar het atelier.
Danielle
Door het opsplitsen in groepjes viel het overzicht weg. Door het werken in drie groepjes was het lastig om alles goed te documenteren en iedereen te overzien. In het vervolg kunnen we beter weer samen werken.
De volgende keer wordt er niet meer gewerkt met spijkers en hamers, dit maakt teveel lawaai. Zo dwingen we de kinderen ook om creatieve oplossingen te vinden voor het verbinden van materialen. Er zal wel touw, ijzerdraad en plakband aanwezig zijn. Frustratie zorgt voor creatie.
Pauline, Patricia, Danielle