Het project­bureau van Toe­val Ge­zocht ini­ti­eert, or­ga­ni­seert en on­der­steunt re­gio­na­le net­werk­groe­pen, een lan­de­lij­ke the­orie­groep, ten­toon­stel­ling­en, con­cer­ten en con­fe­ren­ties.

Observatie

Romy is aan het tekenen en naast haar staat de tekening van de 'stier' die ze vorige week maakte. Ze tekent en kijkt naar haar oude tekening. Nadim zit naast haar.Romy: Dit is een stier. Hij gaat zo hard rennen.Adelijn: Heeft jouw stier ook horens?Romy: JaAdelijn: Waar zittten die dan?Romy: Hier..Nadim komt aanlopen met een stukje steen dat hij op een andere tafel gevonden heeft.
Adelijn: Dit is heel bijzondere steen, het is een vulkaansteen van meester Wim. Hij is in Italie geweest bij een echte vulkaan en heeft daar deze steen gevonden. Nadim: Waarom heeft ie geen vuur?Romy: Die steen gaat zo, die is afgerold. Daarom kan hij geen vuur maken.Nadim haalt nog een steen: Kijk, een rooie...Waarom legt ie het hier?Adelijn: Meester Wim heeft de stenen voor ons meegenomen, om te kunnen bekijken.Romy (over haar tekening): Ik ga net als jou rook maken, Nadim! Kijk, Nadim! Ik heb het net als jou gedaan. Adelijn: Wat is dat?Romy: Brand!Nadim werkt met verschillende materialen. Hij pakt een bol blauwe wol en knipt daar een stuk vanaf dat hij aan Romy geeft. Voor jou! Zegt hij.Romy: Kijk, ik ga een stukje plakband en een stukje wol hier, dat is gewoon leuk. En pak je dit hier. En plakband pak je als je wil plakken.Romy: Ik neem een kléeurr! Die kan ik hier opplakken. Neem ik nog een riet!Als de tekening klaar is stelt Adelijn voor om een plek te zoeken in het atelier om hem op te hangen. Adelijn vraagt wat er te zien is in de tekening. Romy: Dit is een olifant, en dit is water.

53

Stier/ Olifant

dag 13
9 oktober 2007
Romy begint met tekenen en krijgt dan wol van Nadim
Romy kijkt telkens naar haar eerder getekende monster
En dit is dan het eindresultaat
Toeval Gezocht on­der­zoekt as­pec­ten van de re­la­tie tus­sen kunst en le­ren. Ei­gen on­der­zoek, als op­dracht­ge­ver van on­der­zoek en sa­men­wer­king met we­ten­schap­pe­lijk on­der­zoek.