Om kennis met elkaar te maken zeggen de kinderen hun namen. Inki doet het na. De kinderen zeggen of Inki het het goed deed of het de juiste klank /uitspraak was. Dit levert leuke details op over uitspraak, klemtoon, hoe snel je iets zegt.
Daarna gaan we geluiden zoeken in de klas. Het bord is favoriet, de
zitzak ook, maar er komt weinig uit, ze springen stoeien en gaan er op liggen. Terug in de kring laten we de geluiden horen aan elkaar.
Britt en Lucas hebben een geluid met met stokken.
Sam en Lucas maken een geluid met twee drukpoppetjes die rechtop of weer in elkaar vallen, het geluid is zacht maar leuk.
Cheyenne maakt een geluid met balletje en Viggo zegt " deng dereng deng deng"
Saïnson maakt op het bord een geluid met krijtjes.
Daarna doen we nog een ronde met geluiden zoeken.
De presentaties van geluiden worden steeds ingewikkelder en hebben steeds meer een begin en eind, dit gaat helemaal vanzelf. De kinderen ontdekken dat samenwerken erg leuk is en spannende combinaties oplevert van geluiden. Ook ontdekken ze dat ze zelf het initiatief mogen nemen en zelf kunnen ontdekken en dat iedereen verschillende geluiden ontdekt en dat je zelf kan bepalen of je het goed vindt.