Het project­bureau van Toe­val Ge­zocht ini­ti­eert, or­ga­ni­seert en on­der­steunt re­gio­na­le net­werk­groe­pen, een lan­de­lij­ke the­orie­groep, ten­toon­stel­ling­en, con­cer­ten en con­fe­ren­ties.

Observatie

Het is de laatste atelierochtend. Vanmiddag komen de ouders, opa's en oma's, oppassen, broertjes, zusjes en vriendjes die uitgenodigd zijn voor onze tentoonstelling.

De ochtend gebruiken we om alle ruimtes in te richten. De knikkerbanen komen op hun plaats te staan, foto's collages worden opgehangen.

De expositie van mooie poststukken verplaatst van z'n plekje op de entresol naar een grote tafel in het klaslokaal. Iedereen kiest iets uit dat ze op de tafel neerleggen en voorzien van een bordje.

Er komt een posttafel, waaraan straks iedereen post mag maken.

Ook de elektriciteitsspullen worden uitgestald, daar kunnen we straks ook samen met onze bezoekers mee werken.

In de grote zaal en in het lokaal worden de laatste hand gelegd aan de nestjes met kleidieren. Alle briefjes over de dieren liggen nu bij de nestjes en we hangen foto's en uitspraken van de kinderen op.

De schaduwpoppen van de toneelgroep worden opgesteld, net als het kleine schaduwtheater.

De grote tekening, die we aan het begin van onze atelierperiode maakten hangen we samen op in de gang. Javier en Reza schrijven er op een briefje bij dat dit van groep 3A is.

Ook alle documentatievellen, die we na elke atelierochtend maakten en ophingen in de gang, worden nu als serie opgehangen. In vogelvlucht kan je nu zien wat we in 11 weken met elkaar allemaal hebben meegemaakt, ontdekt en geleerd.

Marieke

88

Opbouwen

dag 21
12 mei 2009
Poststukken in de tentoonstelling en alle mappen met post kunnen bekeken worden.
Verschillende nestjes, met kleidieren, opgezette dieren en veel informatie.
De schaduwpoppen en de uitleg van het toneelstuk.
De knikkerbanen staan opgesteld.
Toeval Gezocht on­der­zoekt as­pec­ten van de re­la­tie tus­sen kunst en le­ren. Ei­gen on­der­zoek, als op­dracht­ge­ver van on­der­zoek en sa­men­wer­king met we­ten­schap­pe­lijk on­der­zoek.