Het project­bureau van Toe­val Ge­zocht ini­ti­eert, or­ga­ni­seert en on­der­steunt re­gio­na­le net­werk­groe­pen, een lan­de­lij­ke the­orie­groep, ten­toon­stel­ling­en, con­cer­ten en con­fe­ren­ties.

Uitgangspunt

Inki en Nicolien zijn op bezoek. Omdat het groepje Fiep, Luna, Lieke en Meena al een aantal weken duidelijk bezig is hun tekeningen te verklanken en te organiseren hoe ze dit willen doen, vragen wij Nicolien om ze te begeleiden.

Observatie

De meisjes bespreken hoe de tekeningen moeten klinken, hoe ieder er bij speelt. Er wordt een volgorde bepaald waarop de tekeningen gespeeld gaan worden. Ze hebben daar duidelijk ideeën over: eerst 'pannekoeken eten', dan 'de douche', 'kraan', 'tv' en als laatste 'ballon die kapot is'. De tekeningen zijn bepalend voor de ‘compositie’. De compositie wordt geoefend. Tijdens de presentatie is er steeds onduidelijkheid over welke tekening gespeeld moet worden. Fiep wijst dan naar een tekening, kijkt vragend naar Luna, of ze overleggen eventjes om te bepalen welke tekening aan de beurt is.

Reflectie

De meisjes maken een compositie m.b.v. het verklanken van de tekeningen en het bepalen van de volgorde. Nicolien vertelt dat ze een duidelijk klankbeeld bij iedere tekening hebben, vooral Fiep. En we horen van Nicolien dat de verwarring over de volgorde van de tekeningen, die bij de presentatie ontstond, kwam doordat zij de tekeningen in een andere volgorde had neergelegd dan hoe de meisjes geoefend hadden.

37

Fiep, Luna, Lieke, Meena

dag 15
27 mei 2013
De volgorde van de tekeningen bepaalt de compositie.
Bespreken.
Oefenen van het verklanken.
Klaar!
De presentatie
Toeval Gezocht on­der­zoekt as­pec­ten van de re­la­tie tus­sen kunst en le­ren. Ei­gen on­der­zoek, als op­dracht­ge­ver van on­der­zoek en sa­men­wer­king met we­ten­schap­pe­lijk on­der­zoek.