Het project­bureau van Toe­val Ge­zocht ini­ti­eert, or­ga­ni­seert en on­der­steunt re­gio­na­le net­werk­groe­pen, een lan­de­lij­ke the­orie­groep, ten­toon­stel­ling­en, con­cer­ten en con­fe­ren­ties.

Uitgangspunt

Terwijl de kinderen in het muziekatelier vrij werken nemen Nicoline en Els telkens een groepje mee voor "vioollesjes" in het klaslokaal.

Observatie

De kinderen vinden het erg leuk om viool te spelen en de meeste kinderen staan erg open voor de instructies.

Reflectie

Alhoewel we per klas 2 violen beschikbaar hebben, kunnen er natuurlijk elke week maar een paar kinderen op spelen. Ook gebeurt dit dan zonder verdere instructie. Hoe je een viool moet vasthouden en hoe erop strijken, zijn geen dingen die een kind van nature door heeft. Door deze minimale instructie leren kinderen al snel, hoe ze veel meer met het instrument kunnen doen.

29

Vioollesjes

dag 13
13 mei 2013
De violen uitpakken
Goed onder je kin zetten
En dan vioolspelen
Sven is supergeconcentreerd.
Toeval Gezocht on­der­zoekt as­pec­ten van de re­la­tie tus­sen kunst en le­ren. Ei­gen on­der­zoek, als op­dracht­ge­ver van on­der­zoek en sa­men­wer­king met we­ten­schap­pe­lijk on­der­zoek.