De roze groep bevat de jongste kinderen van de klas. Er is ook een nieuw jongetje bijgekomen, dat nog nooit muziekles heeft meegemaakt.
We hebben voor de roze groep een aantal nieuwe instrumenten klaargelegd, waaronder een vogelfluitje en een kikker.
De kinderen beginnen met het onderzoeken van de nieuwe instrumenten. De kalimba klinkt heel zacht: Bo en Faris houden hem bij hun oren als ze spelen.
Dan gaan ze vrij spelen en wat in deze groep opvalt, is dat de kinderen heel veel last hebben van het lawaai van de andere groepjes. Ze hebben hierdoor moeite om wat te bedenken, in tegenstelling tot de vorige sessies, waarin in een rustige ruimte gewerkt werd en de roze groep juist heel veel ideeën en expressie had.
Tijdens het optreden komt het echter op zijn pootjes terecht: de kinderen musiceren prachtig met elkaar en iedereen staat versteld van de concentratie in hun muzikale spel. Zie video.
Het is lastig, zeker met zachte instrumenten, om in het speellokaal als groep te functioneren, als er nog 4 groepjes aan het werk zijn.
De rust en ruimte van de vorige sessies is er niet en de kinderen merken dat heel sterk.
Toch is de groep in staat om tijdens het optreden, als iedereen stil is en er weer een rustige situatie ontstaat, het musiceren weer opnieuw vorm te geven.