Vandaag zijn Iris en Debby er. We beginnen in de klas, waar Debby op de mbira speelt en liedje zingt. Daarna gaan we naar het muzieklokaal. Daar zingen we het “Goede dag!”-lied, waarin de kinderen hun naam mogen zingen, vandaag zonder begeleiding. Dan doen we nog wat korte imitatie spelletjes zoals vorige week.
Alle kinderen luisteren aandachtig naar de muziek in de klas. In het muzieklokaal zingen de kinderen ook enthousiast mee met het “Goede dag!” lied. De meeste kinderen zingen hun naam, sommige met al een mooie melodie, sommige durven nog niet goed.
De kinderen reageren op de muziek en melodieën: Tijs reageert met zijn hele lijf, en wijst met zijn handen mee met de toonhoogte.
De klas wordt enthousiast van de imitatie spelletjes, alle bewegingen en geluiden doen ze mee.
De onderdelen van de begroeting maken kinderen enthousiast, deze blijven ook de volgende weken doen. Volgende keer spelen we het “Goede dag!”-lied met begeleiding en zingen we vaker het refrein, om de kinderen meer houvast te geven.