Het project­bureau van Toe­val Ge­zocht ini­ti­eert, or­ga­ni­seert en on­der­steunt re­gio­na­le net­werk­groe­pen, een lan­de­lij­ke the­orie­groep, ten­toon­stel­ling­en, con­cer­ten en con­fe­ren­ties.

Observatie

Lijmexperiment
Finn, Bertrand en Donnie
Nick komt even kijken: "Wat is hier aan de hand?"Bertrand: "Niks.' Nick loopt weer weg. Finn: "Ik maak gaten in m'n doos. De hele deksel moet eraf. (tegen Bertrand) Ik heb Donnie geholpen, met zo'n hele harde slag en toen kwam ditte eraf. Bertrand: "Karton kan je niet knippen he?" Finn: "Karton heb ik niet nodig,
hele deksel d'r af."Finn: "Is de lijm op of zo? Donnie, mag ik dit (stukje karton)?" Donnie: "Zometeen mag ie alles als ik klaar ben." (Ashley komt er ook bij) "Kijk ik heb lijm, help maar mee met vullen. Betrand: "Wij maken iets voor jou."(Ashley en Bertrand zijn lijm in een potje aan het gieten.) Finn: "Ga nog maar een beetje maken." Bertrand: "Ik ga heel veel voor je maken." Ashley: "Moet in dit potje doktertje." Bertrand: "Dat zijn onze medicijntjes. Voor de dieren." Finn: "Wij zijn dierendokters." Finn: "Er zit lijm in m'n neus!" Ashley: "Zijn hun ook dokters? (bedoeld Donnie en Alex) Bertrand: "Er zit al heel veel in!" Ashley: "Omkiepere!" Betrand: "Deze is bijna snel op, geef niks, geef niks." Finn: "Zit helemaal vol lijm. Dit is papa lijm." Ashley: "Straks gaan we toch aan de andere kinderen laten zien?"
BodhiIs met lijm bezig.Kijk eens het lijkt wel een wilde slang.Rogier: "ja, een giftige"Benthe: "mag ik dan jouw slangenlijm?'
Bodhi: "gaan we vadertje en moedertje spelen?"Benthe: "ja, van de vogeltjes"Thalia: "daarom maak ik een hartje"Benthe:"maar dan niet voor mijn broertje, want die trekt alles uit de kast"Bodhi:"het is voor mij want ik ben jarig"Roos: "en voor Sinterklaas want die is de allerliefste van de hele wereld"Rogier: "natuurlijk!"Aan het eind van de ochtend heeft Bodhi iets gekleid. Ik vraag wat het is.Bodhi: "een vogeltje"

Finn en Bertrand
Finn: "ik ga mijn doos helemaal stuk maken en daarna weer helemaal heel maken"
Maken een verzameldoos kapot met een schaar.Finn: "het is een levende doos", "dat gewiebel doet íe zelf"Bertrand: "we knippen hem dood"Bertrand: "we gaan hem anders maken"Finn: "wij maken een doos dood"Bertrand: "en dan weer anders, levend"Bertrand: "karton is sterker dan schaar"Finn: "hij is slapper dan deze schaar, want wij knippen hem zo dood"

BentheOntdekt een sleuteltje in haar postvak.Hé er zit een mooie sleutel in mijn postvakRoos: "zeker van de verrassingsman"Benthe: "wat is dat dan"Roos: "nou, een verrassingsman"Benthe: "ok"
Even later tegen een ander."kijk eens wat er in mijn postvak zit!""is voor mijn fiets""die is kapot dan kan ik hem weer maken""wie heeft deze sleutel in mijn postvak gedaan?"
Kleien
Alex en DonnieAlex: "het is een slang"Hij heet een rolletje van klei gemaakt.Donnie: "kijk eens een echtie slakkie"Alex heeft z'n slang verbouwd.Alex: "mijnes is ook een echt slakkie"Donnie: ik ben de pappie"Alex: "ik ga slapen"
Alex: "dit zijn de oogies", "kijk, ik heb mijn ogen"Donnie: "moeder, moeder"Alex:"ik ben kleintje"Donnie: "ik ben ook een grote pappie"

MarenBewerkt met een lange stol een hompje klei."nog een beetje plat""deze balletjes heb ik helemaal zelf gemaakt""ik heet Maren met de mmm van Maren""dit allemaal proberen eraf te halen"
Rogier probeert hetzelfde.

Sheninio en DonnieBouwen een koekje van klei.Sheninio: "vind je mijn koekjes lekker"Donnie: nee, maar ze zijn wel grappig"Sheninio: "grappige koekjes, ha, ha. Ik maak zonnekoekjes"Donnie: "maar die kan je alleen in de zomer eten"Sheninio: "" nee hoor, in de winter schijnt de zon ook"Donnie:"oooo, zijn we lekker?"Sheninio:"ja, heerlijk"
Maren en Rogier
klei, ’s middagsMaren: "Ik was de taartwinkel. Rogier, ik heb een taartje voor je." Rogier: "Ik maak een lolly, om te likken." Maren: "Durf je daar echt aan te likken?" Rogier likt aan de lolly van klei en vindt het vies.Maren: "Hij likte echt aan de lolly!"

33

Dinsdag 25-09-07

dag 11
25 september 2007
De Slak
Lijm experiment
Thalia
Benthe
Toeval Gezocht on­der­zoekt as­pec­ten van de re­la­tie tus­sen kunst en le­ren. Ei­gen on­der­zoek, als op­dracht­ge­ver van on­der­zoek en sa­men­wer­king met we­ten­schap­pe­lijk on­der­zoek.