Het project­bureau van Toe­val Ge­zocht ini­ti­eert, or­ga­ni­seert en on­der­steunt re­gio­na­le net­werk­groe­pen, een lan­de­lij­ke the­orie­groep, ten­toon­stel­ling­en, con­cer­ten en con­fe­ren­ties.

Observatie

De boot is door Hanneke neergezet op zwart papier. Erbij liggen lange zwarte vellen papier, krijt en potloden. Rowan, Thorsten en Damian gaan ook nu weer naar hun eigen werkstuk en beginnen te tekenen.

Rowan tekent en auto. "Dit is een auto, die brengt hem naar de zee." Ik vraag waar de auto op de boot staat. "Nou, die staat hierin (hij wijst een blokje blauw geschilderd polystreen aan) Je kan hem niet zien, maar hier zit een gaatje".
"Ik teken die hele kleine mini boot, nu moet ik rood hebben, voor dat kleine mini bootje, van binnen. Nu een beetje blauw. Oh wat zit er nog meer bij. Dat blauw, hier begint-ie. Een beetje naar boven, hij stond toch een beetje naar boven. Je kan ook dat blauw nat maken, dat is hierzo". Hij vindt steeds dat hij klaar is. Ik stimuleer hem om verder te kijken. "Wat is er nog meer, deze kleur hebben we niet, oh ja, dat is bruin. Nu is-ie klaar".
Opvallend is dat hij in spiegelbeeld tekent.

Thorsten heeft zijn blaadje op de venster gelegd en moet steeds achterom kijken om te zien wat hij wil tekenen. "Ik teken de hele boot. Kijk, Sinterklaas." Ik vraag hem om te vertellen wat hij heeft getekend en houd het papier voor me terwijl ik naar de boot kijk. "Nee, je moet hem eigenlijk zo houden" en hij draait zich om met het gezicht naar het raam en kijkt over zijn schouder naar de boot. Al vertellend ontdekt hij nog delen die hij niet heeft getekend en tekent dat er dan bij.

Later wordt ook aan Ivana uitleg gegeven.

Elma

82

Tekenen van de boot

dag 15
8 oktober 2007
Rowan tekent zijn boot
Het mini bootje van Rowan
De auto die je niet kunt zien
Allebei je boot tekenen
De boot zoals Damian hem ziet
Kijk Ivana, zo moet je hem houden
Toeval Gezocht on­der­zoekt as­pec­ten van de re­la­tie tus­sen kunst en le­ren. Ei­gen on­der­zoek, als op­dracht­ge­ver van on­der­zoek en sa­men­wer­king met we­ten­schap­pe­lijk on­der­zoek.