Het project­bureau van Toe­val Ge­zocht ini­ti­eert, or­ga­ni­seert en on­der­steunt re­gio­na­le net­werk­groe­pen, een lan­de­lij­ke the­orie­groep, ten­toon­stel­ling­en, con­cer­ten en con­fe­ren­ties.

Observatie

De kinderen hebben bordjes gestempeld voor bij het werk in het museum. Er is ook een museumbord gemaakt. 's Ochtends komen alle klassen om de beurt kijken. Elke keer als er een klas komt kijken staat er een ander kind uit onze groep. Zij vertellen wat ze gedaan hebben.

Eerst komen de andere kleuters kijken. De kinderen worden steeds groter. Als de bovenbouw komt kijken durft niet elk kind wat te vertellen. Gelukkig zijn er bovenbouwers die door hun knieƫn gaan en rustig vragen stellen aan de kinderen. En dat werkt. Rowan heeft geen last van angst. Hij vraagt zelfs 'zal ik jou over de boot vertellen?'.

De kinderen die komen kijken reageren allemaal verschillend. 'Is dit het dingen-maak-lokaal?', vraagt een jongen. Een meisje wijst op de golf, ze vraagt 'is dat een hangmat?'.

Om twaalf uur mogen ook de ouders/grootouders/zusjes/broertjes komen kijken. Het is druk in het lokaal. De kinderen laten trots zien wat ze hebben gedaan.

Linda

83

presentatie aan de school/ouders

dag 16
10 oktober 2007
de andere klassen komen kijken
Jitte vertelt
met het wiel spelen
de diashow is ook interessant
de andere klassen komen kijken
ouders e.a.
Toeval Gezocht on­der­zoekt as­pec­ten van de re­la­tie tus­sen kunst en le­ren. Ei­gen on­der­zoek, als op­dracht­ge­ver van on­der­zoek en sa­men­wer­king met we­ten­schap­pe­lijk on­der­zoek.