verzamelen - "hoe doen kinderen dat? En hoe tonen ze later hun vondsten?"
De kinderen vinden het spannend en leuk om te verzamelen. Opvallen is hoe sommig kinderen hierbij opleven en opbloeien. Kinderen koesteren hun dingen en het verdriet van kinderen bij het verlies van hun verzameling is voelbaar.
Tijdens het verzamelen is er veel interactie tussen de kinderen, tijdens tonen/ het laten zien hiervan veel minder.
SVEN, MARIT, ANGELO en ....lijken meer door het park te slenteren dan dat er verzameld wordt.
ANGELO houdt een blad omhoog en zegt : 'Deze is voor mijn verzameling'. Alle kinderen kijken.
PLOTSELING valt iets op in het gras en zijn ze belangstellend gebogen over wat daar ligt en vragen ze zich af wat het is.
Het is geen kastanje, geen eikel maar wat dan wel? Ze kijken, en voelen voorzichtig.
H. stelt voor om het mee naar het atelier te nemen voor onderzoek. ANGELO pakt het vast en roept : " Het prikt. Het is een egel".
MARIT is haar verzameling kwijt geraakt door een kapotte tas. Ze is verdrietig. Samen met H. gaat ze op zoek naar een nieuwe verzameoling. Ze vinden een slak en laten die op de hand kruipen en kijken hoe de slak het koppetje beweegt. H. vraagt of ze de slak mee wil nemen?
Nee dat wil ze niet want slakken horen niet binnen want daar gaan ze dood omdat ze geen lucht hebben.