De kinderen werken vandaag aan de hand van de plannen die ze de laatste keer getekend hebben. Toen hebben ze in groepjes gewerkt aan de boot, het hek, de takken en de beestjestuin.
De boten en een boomhut worden gemaakt n.a.v. de plannen die de kinderen getekend hebben.
Lotte en Sem: 'Wij maken twee boten aan elkaar vast.'
Fione: 'Dit is het stuur'.
Sem: 'Maar dit is de motorkap van de boot.
Marijn: "De trappels en de motor en dan later, en de trappels die kunnen spetteren'.
lotte: dit is teamwork. dit is de duikplank.
taylan: dit wordt nou de mast van een piratenboot, met een plakzeil en een ding dat ze er niet uitvallen (reling)
sem: ik heb het dak gemaakt, allemaal in plakband want wit vond ik niet mooi
De kinderen werken vandaag veel vrijer aan hun boten en boomhut. Ze voeren hun plannen ruimtelijk uit.
Het groepje van de takken heeft ook tekeningen gemaakt over tenten. Dit is vandaag helemaal niet de orde geweest in het atelier.
De kinderen zijn handig met het materiaal en de gereedschappen en ze maken snel constructies. Je kunt zien dat ze bouwen en timmeren leuk vinden.