Het project­bureau van Toe­val Ge­zocht ini­ti­eert, or­ga­ni­seert en on­der­steunt re­gio­na­le net­werk­groe­pen, een lan­de­lij­ke the­orie­groep, ten­toon­stel­ling­en, con­cer­ten en con­fe­ren­ties.

Observatie

Vandaag krijgen Conner, Lisa, Reza, Jens en Kay hun map.  De kinderen zien ook de stapel met mappen van hun klasgenoten: wat zit er bij sommigen al veel in!

Jens heeft een liefdesbrief gekregen: Hij denkt van Romie of van Lara.

De kinderen lezen heel wat brieven hardop voor. Heel zorgvuldig stoppen ze daarna elk poststuk in hun map.

Een aantal poststukken zijn te groot voor in de map, die kunnen bij de kleine tentoonsteling, die op de entresol staat, gezet worden.  Reza herkent direct een poststuk: "Dat heb ik samen met Sydney gemaakt, voor Jens."
Zelf heeft Reza een poststuk van Chenoa gekregen. Hij vermoedt dat die niet in zijn map past. Hij wil hem wel in de tentoonstelling: "Want hij is wel heel erg mooi" Hij schrijft er zelfs een briefje bij: "Ik vond het leuk."

Jens vraagt me of hij de map mee naar huis mag nemen. Ik vertel hem dat na het project de map mee naar huis mag. Nu kan hij er nog in kijken, alleen of samen met iemand anders. Hij is blij met zijn eigen map.

Marieke

Jens is blij met zijn eigen map: Ja, want als ik naar groep 4 ga, dan zie ik m'n eigen klas  nog. Dan weet ik m'n eigen klas nog. Want die kunnen ook naar 4b.

65

Post bekijken uit eigen map

dag 15
15 april 2009
In de tentoonstelling ziet Reza de post die hij samen met Sydney voor Jens maakte.
Reza leest een brief voor.
Reza schrijft een briefje bij de post die hij van Chenoa kreeg.
Jens heeft een liefdesbrief gekregen.
Kay leest een brief voor.
Post in de tentoonstelling zetten, met een briefje erbij.
Toeval Gezocht on­der­zoekt as­pec­ten van de re­la­tie tus­sen kunst en le­ren. Ei­gen on­der­zoek, als op­dracht­ge­ver van on­der­zoek en sa­men­wer­king met we­ten­schap­pe­lijk on­der­zoek.