Vandaag krijgen Conner, Lisa, Reza, Jens en Kay hun map. De kinderen zien ook de stapel met mappen van hun klasgenoten: wat zit er bij sommigen al veel in!
Jens heeft een liefdesbrief gekregen: Hij denkt van Romie of van Lara.
De kinderen lezen heel wat brieven hardop voor. Heel zorgvuldig stoppen ze daarna elk poststuk in hun map.
Een aantal poststukken zijn te groot voor in de map, die kunnen bij de kleine tentoonsteling, die op de entresol staat, gezet worden. Reza herkent direct een poststuk: "Dat heb ik samen met Sydney gemaakt, voor Jens."
Zelf heeft Reza een poststuk van Chenoa gekregen. Hij vermoedt dat die niet in zijn map past. Hij wil hem wel in de tentoonstelling: "Want hij is wel heel erg mooi" Hij schrijft er zelfs een briefje bij: "Ik vond het leuk."
Jens vraagt me of hij de map mee naar huis mag nemen. Ik vertel hem dat na het project de map mee naar huis mag. Nu kan hij er nog in kijken, alleen of samen met iemand anders. Hij is blij met zijn eigen map.
Marieke
Jens is blij met zijn eigen map: Ja, want als ik naar groep 4 ga, dan zie ik m'n eigen klas nog. Dan weet ik m'n eigen klas nog. Want die kunnen ook naar 4b.