Het project­bureau van Toe­val Ge­zocht ini­ti­eert, or­ga­ni­seert en on­der­steunt re­gio­na­le net­werk­groe­pen, een lan­de­lij­ke the­orie­groep, ten­toon­stel­ling­en, con­cer­ten en con­fe­ren­ties.

Observatie

Maandag 6 april:
Asmara, Marit, Cheyenne en Sanne hebben voor het verkleden gekozen. Nadat ze alle doeken om hebben gehad en heel veel foto's hebben gemaakt beginnen ze spontaan een toneelstukje te maken. Ze komen enthousiast vragen of ze mogen optreden. We spreken af dat als ze goed oefenen mogen ze optreden. Ze komen naar mij toe dat ze er klaar voor zijn. Er volgt een optreden in de klas.
Het toneelstukje verloopt een beetje rommelig. De meiden willen nog verder oefenen om later nog een keer op te treden. Helaas is het dan opruimtijd.
 
dinsdag 7 april:
Het toneelclubje van gisteren gaat gelijk weer naar de gang om verder te gaan met hun toneelstuk. Alleen zijn er kinderen bij gekomen. Hierdoor moeten er nieuwe rolverdeling komen. De kinderen zijn een tijd bezig met het beslissen wie wel mee mag doen, wie niet, en als iedereen dan mee mag doen moet er nog besloten worden wie welke rol krijgt.
Marit gaat eerst wel post maken. Ik kom later wel terug, zegt ze.
Ze zijn er snel over eens dat er een hond in voor moet komen. Koen wil wel hond spelen. Er wordt door Jamie een ketting gemaakt van paperclips. Koen krijgt deze om zijn nek.


Om 11 uur hebben zij het toneelstuk af. De kinderen die zin hebben om te komen kijken mogen naar de grote zaal komen (daar is een podium).
Met zo'n 12 kinderen bekijken we het toneelstuk. Er gebeurt van alles te gelijk. Voor ons als publiek is het moeilijk te volgen, maar de kinderen op het podium zijn druk bezig met hun toneelstuk en stralen!!!!

Maaike

58

Van verkleedclub naar toneelclub

dag 13
7 april 2009
Echte fotomodellen.
Uiteindelijk wordt het een toneelstukje.
Toneelspelen op het podium in de grote zaal.
Toeval Gezocht on­der­zoekt as­pec­ten van de re­la­tie tus­sen kunst en le­ren. Ei­gen on­der­zoek, als op­dracht­ge­ver van on­der­zoek en sa­men­wer­king met we­ten­schap­pe­lijk on­der­zoek.