Vandaag gaan we naar buiten om te kijken waar de dieren die we geboetseerd hebben nou eigenlijk wonen. Misschien kunnen we zelfs wel wat meenemen om in de klas een omgeving te maken voor de kleidieren.
We zien in het bos naast de school veel molshopen, konijnenholen en nesten hoog in de bomen. Overal blijken kleine beestjes rond te kruipen. Koen doet een wormpje in zijn tas. Romie is verontwaardigd en als ze zegt dat hij ook je tas opeet laat Koen hem geschrokken weer vrij.
Tim neemt een klein beetje aarde van een molshoop mee voor in de klas en Asmara pakt het 'zachte' van de molshoop. Als Chenoa een heel klein naaktslakje meeneemt schraapt ze ook een beetje zand van de grond.
In de klas neemt Chenoa niet snel het woord. Maar in het bos loopt ze vaak vooraan, ze praat honderd uit en ziet van alles. 's Ochtends was ze ook al binnen gekomen met een boek waaruit ze mij meteen een plaatje van een mol en een vleermuis liet zien. "Zal ik het boek meenemen?"vroeg ze voor we naar buiten gingen.
Hanneke
Asmara: Ze plukken alles van de natuur en in de natuur daar leven wij ook in dus je moet er maar 1 doen.
De kinderen zien een grote berg zand en noemen dat het mollenvakantiehuis.
Tim: Weet je wat ik vind? Een hele kolonie van de mollen.
Romie: Ik vind het net zo interessant om een roodborstje te bekijken, hij kwam net naar mij toe en toen joegen Asmara en Cheyenne hem weg.
De kinderen horen een specht:
Asmara denkt een paard
Cheyenne: oh, ik vind het eng.
Chenoa: is het een raaf?
Romie: het is een specht.