Het project­bureau van Toe­val Ge­zocht ini­ti­eert, or­ga­ni­seert en on­der­steunt re­gio­na­le net­werk­groe­pen, een lan­de­lij­ke the­orie­groep, ten­toon­stel­ling­en, con­cer­ten en con­fe­ren­ties.

Observatie

Tijdens de introductie van de ochtend geeft meester Wolf de kinderen de opdracht om het kunstwerk na te tekenen. De kinderen zoeken een plaatsje van waaruit ze het kunstwerk kunnen natekenen. Een aantal kinderen gaat in het kunstwerk zitten. Er ontstaan hele verschillende tekeningen. De een gebruikt een kleur, de andere heel veel kleuren. Sommige kinderen tekenen schetsmatig, anderen tekenen strakke lijnen. Er komen hele bijzondere tekeningen uit, allemaal anders, maar toch herken je in het merendeel het grote bouwwerk. Wanneer de kinderen klaar zijn met tekenen haalt meester Wolf er twee tekeningen uit, die van Kris en die van Iris. Hij laat ze zien aan de klas. Hierbij wijzen Iris en Kris aan welk onderdeel van het kunstwerk je waar ziet in hun tekening. Daarna gaat iedereen aan de slag. Drie jongens: Amine, Mohammed en Alexander blijven tekenen. Aan het einde van de les roept Mohammed: Ik heb wel 8, nee 9 tekeningen gemaakt!

70

Het bouwwerk natekenen

dag 18
8 juni 2009
Het bouwwerk natekenen
tekenen
Toeval Gezocht on­der­zoekt as­pec­ten van de re­la­tie tus­sen kunst en le­ren. Ei­gen on­der­zoek, als op­dracht­ge­ver van on­der­zoek en sa­men­wer­king met we­ten­schap­pe­lijk on­der­zoek.