Het project­bureau van Toe­val Ge­zocht ini­ti­eert, or­ga­ni­seert en on­der­steunt re­gio­na­le net­werk­groe­pen, een lan­de­lij­ke the­orie­groep, ten­toon­stel­ling­en, con­cer­ten en con­fe­ren­ties.

Observatie

Vrijdag 090403 09:15 Binnenkomst. De kinderen kijken met interesse naar de nieuw ingerichte werkruimte. Aangekleed zitten we langs de kast. “Wat hebben we de vorige keer gemaakt?” “Pruts”, “een bal”, en “niks”.
Wolf legt uit wat er ligt op het ene witte vierkante vel. Hout, schuurpapier en lijm. 09:25 Voorlezen Kikker en Pad. “ De tuin” De kinderen luisteren aandachtig. sommige kinderen zitten nog bij de kast (Rutger en Ashanty).
09:30 Roel ontdekt tijdens het voorlezen het schuurpapier. Hij voelt en bekijkt het aan alle kanten. Efecan: “Ik ga wat maken” smeert lijm uit met een plankje; “ik heb een wiel gemaakt”. Mare makt een ‘huisje’. Rutger probeert een dun latje rechtop een ander latje te plakken. “Hee dat blijft niet staan” 09:45 Sophie schildert prachtig met haar vingers! Ze vouwt het blaadje dubbel. Halime roept: “Oooooh dat mag niet”. Er zijn prachtige figuren ontstaan op het werkstuk van Sophie. Sena; “mag ik zelf weten welke kleur ik mijn huisje ga schilderen?” Armin; “Waar ga ik deze doen meester ?” (wijst op een blokje dat hij wil toevoegen aan zijn bouwwerk) 10:00 De houten wieltjes van Mare en Kris gaan geverfd worden; dus het houtwerk gaat van het ene werkgedeelte naar het ander werkgedeelte. Rutger heeft een helicopter van het hout gemaakt en zingt het liedje “helicopter, helicopter mag ik met jou mee omhoog” 10:10 Willem laat mij zijn schilderkunstwerk zien en zegt: “Dit is de echte wereld” Paul heeft een mooi kunstwerk gemaakt en wacht geduldig (tot de lijm droog is) Paul; “Het valt om omdat er geen evenwicht is” 10:30 Sophie heeft haar overall uitgedaan en heeft geen zin meer iets te doen. Willem verft met geel en blauw en zegt: “Mijn wereld is benauwd” Amin wrijft een schuurpapier over zijn hand; “het lijkt of het brandt”.

13

Nieuw schilderen!

dag 06
3 april 2009
het begin
Een bouwwerk beschilderen
Melisa schildert rood
Toeval Gezocht on­der­zoekt as­pec­ten van de re­la­tie tus­sen kunst en le­ren. Ei­gen on­der­zoek, als op­dracht­ge­ver van on­der­zoek en sa­men­wer­king met we­ten­schap­pe­lijk on­der­zoek.