We hebben in de klas al twee geluiden van de vorige keer teruggehaald: 'het huilen van de wind in de open deur' van Rijk en het 'uilengeluid' van Colin.
In het speellokaal brengen Diet en Michiel de herinnering nog eens tot leven, door een tekening van een van de kinderen te spelen: De tekening van Rijk. Hij luistert ademloos.
We gaan nog een keer fantaseren met onze ogen dicht dat we in ons eigen huis zijn en wat we daar allemaal horen. De kinderen die nog nieuwe geluiden willen tekenen mogen dat doen, de kinderen die muziek willen maken mogen dat met Demi en Yindee gaan doen, want van die twee meisjes wordt de tekening van vorige week meegenomen om te spelen.
Het fantaseren, het je voorstellen, dat je ergens anders bent, ging al gemakkelijker dan vorige week. De kinderen waren rustiger. Nog steeds is de concentratie niet heel lang in deze situatie.
Er komen wel weer andere geluiden naar boven, de verzameling wordt rijker.
Bij het musiceren valt op dat beide groepjes een dirigent hebben aangesteld. Het groepje van Michiel heeft twee stukken, één met Kaycee en één met Colin als dirigent. Het belletjeskoord dat Colin heeft opgehangen dient als ritme-instrument.
Het onderwerp is geïntroduceerd en er is al heel wat aan geluiden en muziek aan de collectie toegevoegd.
We gaan het project uitbreiden met letterlijke geluiden van thuis die kinderen mogen opnemen met de voicerecorder.