Het project­bureau van Toe­val Ge­zocht ini­ti­eert, or­ga­ni­seert en on­der­steunt re­gio­na­le net­werk­groe­pen, een lan­de­lij­ke the­orie­groep, ten­toon­stel­ling­en, con­cer­ten en con­fe­ren­ties.

Uitgangspunt

Deze week zijn er 2 viooltjes voor de Stap. Binnenkort krijgen we er nog 2 zodat we er 4 in totaal hebben.

We willen de kinderen graag allemaal de gelegenheid geven, om de viooltjes even vast te houden. Tegelijk willen we ze leren, er voorzichtig mee om te gaan.

Nicoline vertelt het een en ander over violen en we geven ze in de kring door. Ook de strijkstok mogen de kinderen allemaal even vasthouden (maar niet aan de haren!).

Een paar kinderen mogen aan het eind onder begeleiding van Nicoline even spelen.

Observatie

De kinderen willen het liefst allemaal op de violen spelen. Ze vinden het leuk om het instrument vast te houden.

Een aantal kinderen probeert meteen het instrument onder hun kin te klemmen en het "goed" vast te houden. Andere kinderen vinden het al spannend genoeg om het op schoot te hebben.

We spreken regels af en oefen een beetje inpakken, uitpakken, doorgeven, spelen.

Anouk en Janna spelen aan het eind samen met Nicoline.

Reflectie

Al met al is deze les gewoon te kort!
Het is erg leuk om de fascinatie bij de kinderen te zien.

We verheugen ons al op de volgende les!

07

Viooltjes!

dag 03
7 februari 2013
De viooltjes
Janne en Anouk
Nicoline helpt
Toeval Gezocht on­der­zoekt as­pec­ten van de re­la­tie tus­sen kunst en le­ren. Ei­gen on­der­zoek, als op­dracht­ge­ver van on­der­zoek en sa­men­wer­king met we­ten­schap­pe­lijk on­der­zoek.