Uitgaand van het mbira liedje over een ezel, een koe en een geit gaan we met de kinderen praten over dieren. Hoe bewegen die? En wat voor geluiden maken ze erbij? Kun je je lievelingsdier ook uitbeelden zonder geluid? En wat hebben we nodig om de dierengeluiden te verklanken?
De kinderen beginnen op alle vieren te dansen tijdens het mbira liedje. In de kring praten we over dieren. Tamy weet veel over boerderijen. Bijvoorbeeld over mest en wat je daarmee kunt doen. Beau doet vol overtuiging een koe na, Djalil een geit.
Marcela en Ismael maken samen paardengeluiden. Dan gaan ze het ook uitbeelden, en ze galopperen op alle vieren om de cirkel met zittende kinderen heen.
In kleine groepjes maken de kinderen een eigen verhaaltje over dieren. Dat wordt aan het eind gepresenteerd.
Marcela zingt "de dag van de boerderij" en haar groepje maakt daar een mooie dans bij.
De kinderen zijn erg energiek. Er liggen twee opname apparaten op de grond, midden in de cirkel. We vinden het opvallend dat de kinderen zorgvuldig om die twee apparaatjes heen bewegen terwijl ze wild door elkaar heen lijken te gaan. Ook gebeuren er geen botsingen of dergelijke ongelukjes. Ze zijn kennelijk zeer bewust van de ruimte, van hun bewegingen en van elkaar.
Ze vinden het heel leuk om dieren uit te beelden, en doen dit bijzonder overtuigend. Het paard van Marcela en Ismael klonk haast als een echt paard!