Zodra het begrip 'jungle' wordt genoemd komt Aron helemaal los. Hij weet er van alles over. Wat er allemaal voor dieren wonen en wat voor geluiden die maken. Hij weet dat de Bengaalse Tijger uit Azië komt en niet uit Afrika. En er zijn in de jungle o.a. ratelslangen, kolibries, brulapen en chimpansees.
Debby nodigt Aron in het begin uit om in de mand te gaan zoeken naar de instrumenten die we nodig hebben om jungle geluiden te kunnen maken. Als we in groepjes gaan werken blijkt Aron het spilpunt van zijn groepje te zijn. Hij werkt samen met Janna de L., Morris, Thijmen en Mara. Hij is steeds in gesprek met de andere kinderen. Af en toe staat hij op om iets te pakken. Hij gaat ook naar de kast en begint erin te zoeken. Wanneer Aron wegloopt om iets te pakken wacht iedereen op hem.
Tijdens de presentatie maakt hij prachtige aap geluiden. Na afloop wordt er nagepraat. Wat konden de kinderen horen? Een brulaap. Aron corrigeert dit onmiddellijk: nee, dit was geen brulaap maar een chimpansee!
Het was geweldig om Aron op deze manier mee te maken. Hij was van begin af aan geïnteresseerd in de muzieklessen maar had het er niet altijd even makkelijk mee: soms waren er teveel indrukken of kon hij zijn draai niet vinden in de groep.
Maar zodra we bij de jungle waren uitgekomen was hij helemaal in zijn element en de hele klas luisterde aandachtig naar hem. Meteen had hij hele duidelijke ideeën over wat voor geluiden hij voor bepaalde dieren nodig had en hij ging ernaar op zoek. Zodra Aron even van zijn groepje wegliep om iets te zoeken wachtte eigenlijk iedereen op hem. Hierdoor werd heel duidelijk dat hij een essentiële rol in zijn groepje vervulde.
Juf José genoot ervan om Aron zo bezig te zien. Het was voor haar ook heel bijzonder dat de andere kinderen van de klas na deze muziekles zeiden dat ze het zo fijn vonden dat Aron zo leuk mee deed.