Het project­bureau van Toe­val Ge­zocht ini­ti­eert, or­ga­ni­seert en on­der­steunt re­gio­na­le net­werk­groe­pen, een lan­de­lij­ke the­orie­groep, ten­toon­stel­ling­en, con­cer­ten en con­fe­ren­ties.

Observatie

InwikkelenHet inwikkelen van de dag ervoor kreeg vandaag zijn vervolg. Steeds andere kinderen sluiten hierbij aan.Wesley wikkelt om stoelen.Wesley: "kijk eens wij maken een beeld”ik: ”wie helpt ermee met het beeld van Wesley?”Wesley: ”dat is geen beeld, het is stroom” (van water)Nick: "ik ben helemaal ingewikkeld!”Lexy: ”leuk allemaal kleuren van de regenboog”
Om 11 uur krijgen de kinderen een pakje sap en een kabouter plop koekje ter afsluiting. Roos vraagt aan Nick, Lexy en Romy of ze de sapjes en de koeken mooi neer wil leggen zodat je zin krijgt ze op te gaan eten. Nick: 'Alle gele moeten daar staan! We hebben te veel!' Lexy: 'Nog een gele.' (ze tellen wie er het meest heeft.) Op het kleed in de grote hoek worden de pakjes en koekjes met elkaar heel zorgvuldig uitgestald. Dat ziet er 'echt lekker uit'.

Reflectie

De pauze
Het is ontzettend leuk om te bemerken dat van alles een feestje wordt gemaakt. De opmerking die ik maakte over de drankjes en koekjes (dat het er lekker uit moet zien) werd meteen uitgevoerd in groepsverband. Ik heb het helemaal niet in de gaten gehad maar toen ik in de middag de foto's terugzag, zag ik dat na deze opmerking de kinderen inderdaad een hele lekkere en mooie uitstalling hadden gemaakt van het eten en drinken.

Het inwikkelen werd van een mooi proces uiteindelijk een chaos. Een aantal kinderen gingen treiteren, touwtjes doorknippen en andere kinderen inwikkelen.
Ik heb helaas niet het hele proces gevolgd omdat ik bij een ander groepje wilde documenteren. Het is dan een lastig dillema. Geen van ons allen waren er echt op tijd bij om dit proces te begeleiden. Toen er al een en ander was doorgeknipt kon ik pas ingrijpen maar toen was het opbouwproces al verstoord.

50

Dinsdag 09-10-07

dag 15
9 oktober 2007
Toeval Gezocht on­der­zoekt as­pec­ten van de re­la­tie tus­sen kunst en le­ren. Ei­gen on­der­zoek, als op­dracht­ge­ver van on­der­zoek en sa­men­wer­king met we­ten­schap­pe­lijk on­der­zoek.