De kinderen wordt gevraagd om een voorwerp uit de verzamelingen te kiezen en te bevoelen. Vervolgens mogen ze kiezen uit verschillende soorten papier waar ze met houtskool hun tekening van het gekozen voorwerp op maken. Er is glad papier, verschillende soorten behang waarin een structuur in zit.
Jil heeft een schelp getekend. Ze heeft voor behangpapier gekozen, omdat de structuur ervan overeen komt met de structuur van schelp. Er zit een scheur in het behang, precies daar waar er een ‘getekende’ lijn in de structuur van de schelp zit. Jil; Deze heb ik niet getekend, omdat de scheur in het papier deze lijn is”
“Thuis heb ik een mondharmonica”. Ze blaast een melodie op de schelp.
Jim tekent een kastanje.
Jim: “Dit deel heb ik niet getekend, omdat de kastanje daar een lichte plek heeft. Hij is daar ook een beetje ruw”.
Rona en Saskia maken samen een tekening.
“ Dit is een spookzon” En dit is het honderdogenspook”
Patricia, Pauline en Danielle
Deze middag hebben we een gesprek gehad met de school en Annemieke Huisingh. Reflectie van de les kwam te vervallen, komt nog!