Het project­bureau van Toe­val Ge­zocht ini­ti­eert, or­ga­ni­seert en on­der­steunt re­gio­na­le net­werk­groe­pen, een lan­de­lij­ke the­orie­groep, ten­toon­stel­ling­en, con­cer­ten en con­fe­ren­ties.

Reflectie

Wilma:
Terugkijkend was dinsdag 25 september was voor mij een soort 'doorbraakdag'. Ineens zag ik zo veel progressie. Er is zoveel gebeurd sinds de start van het project. En dat in slechts 3 weken! Vandaag was een voortzetting van dat gevoel. Het is dus niet eenmalig, maar iets dat blijft! Geweldig! Er komt zoveel energie vrij. De kinderen werken zo goed, en lang en geconcentreerd. Met zoveel plezier. Echt bijzonder!
Annelies:
Mijn ervaring met het project is tot nog toe is super. We zijn nu een paar weken bezig, ik merk dat iedereen gewend raakt. Afspraken maken gaat sneller, voorbereiden, en evalueren. De kinderen zijn gewend aan de camera's, pakken hun kussentje bij de introductie, gaan sneller aan het werk, snappen wat er van ze verwacht wordt, etc. De meerwaarde van deze manier van werken met de kinderen:
-Ik krijg veel meer te zien van de kinderen, zijn ze onzeker , of juist heel vrij, werken ze samen, of juist alleen  etc.-Veel facetten komen aan bod, hoe maak ik dingen aan elkaar, wat heb ik nodig en hoe ga ik dan aan het werk. Etc-Het vertelt veel van de kinderen b.v hoe samenwerken tot stand komt (of niet)-Ik zie hele enthousiaste, zeer betrokken kinderen, heel trots op wat ze gemaakt hebben.-Met respect bekijken, en behandelen ze elkaars werk, dat is top om te zien.-Ouders reageren enthousiast, zien dat hun kinderen zo veel plezier  hebben.Reactie van een ouder: "Zo leuk, als ik buiten loop ziet mijn zoon alles wat op straat ligt met andere ogen, hij kan het gebruiken, vind dingen mooi ". Dat is toch prachtig!!!!Helaas nog maar 2 weken, maar voor mij met een schat aan mooie momenten, en een super team!!!!

79

Verslag 28 september

dag 12
28 september 2007
Toeval Gezocht on­der­zoekt as­pec­ten van de re­la­tie tus­sen kunst en le­ren. Ei­gen on­der­zoek, als op­dracht­ge­ver van on­der­zoek en sa­men­wer­king met we­ten­schap­pe­lijk on­der­zoek.