Het project­bureau van Toe­val Ge­zocht ini­ti­eert, or­ga­ni­seert en on­der­steunt re­gio­na­le net­werk­groe­pen, een lan­de­lij­ke the­orie­groep, ten­toon­stel­ling­en, con­cer­ten en con­fe­ren­ties.

Reflectie

Een leuke afwisseling. Floor en Wilma vonden dat Ria en Annelies heel professioneel de kinderen er weer bij betrokken. 
Floor: Afgelopen vrijdag hebben we een aantal zaken besproken die die dag goed verliepen en een aantal dingen die rommelig verliepen.
Het blijft een zoektocht voor ons allemaal. Het was een hektische dag, vrijdag. Zowel de kinderen als wij moesten wennen aan de nieuwe situatie. De vertrouwde structuur ontbrak en dat zorgde bij sommige kinderen voor de nodige baldadigheid.Voor ons speelde vooral de vraag wie doet wat en wanneer stuur je wel en wanneer niet.Het is toch voor iedereen spannend om zonder een vastomlijnd plan de ochtend in te gaan.In de middag was het ook flink door werken om alles wat moest gebeuren op tijd af te krijgen. Hetgeen niet helemaal lukte.
Voor dinsdag besluiten we een aantal zaken;
-Rust bewaren, d.w.z. niet schreeuwen en rennen. Als kinderen willen buitenspelen naar het schoolplein sturen.-Elke keer de kussentjes gebruiken, geeft structuur en hoort bij de tent.-De tent blijkt toch wat aan de krappe kant om met +/- 20 kinderen te werken. We delen dinsdag de groep door midden.- We beginnen de dag in de klas en lezen het prentenboek Frederick voor.Joke en Ria gaan met de helft van de groep struinen in het bos.De anderen gaan met rest van de kinderen naar het atelier.In het atelier besreken we een aantal zaken met de kinderen.het is een plek om te werkenrechts staan de spullen die we hebben gevonden, die mag iedereen in principe gebruiken.links staan, onder hun naam, de werken waar de kinderen mee bezig zijn. Daar mag je niet iets van wegpakken.achterin staan allemaal materialen die gebruikt mogen worden. We hebben een aantal basismaterialen neergezet. Niet alles was mogelijk i.v.b.m. vocht
Dan gaan de kinderen aan de slag. Zoveel mogelijk in groepjes. Op de grond of aan de tafel die we hebben neergezet.Composities maken met alle materialen die in de tent aanwezig zijn. Het kan op een deksel maar hoeft niet perse.Categorieën en families maken. Wat hoort bijelkaar. Bijv. Alle zachte dingen of alle witte dingen etc etc. Kunnen daar weer onderverdelingen in gemaakt woren?
Rond een uur of 10.00 gaan we eten en drinken en wisselen de groepen. De bosgroep gaat naar de tent en vice versa.

15

Samen spelen met vondsten

dag 06
7 september 2007
Ra, ra....wat is dit?
Ra, ra....wat is dit?
Toeval Gezocht on­der­zoekt as­pec­ten van de re­la­tie tus­sen kunst en le­ren. Ei­gen on­der­zoek, als op­dracht­ge­ver van on­der­zoek en sa­men­wer­king met we­ten­schap­pe­lijk on­der­zoek.