Het project­bureau van Toe­val Ge­zocht ini­ti­eert, or­ga­ni­seert en on­der­steunt re­gio­na­le net­werk­groe­pen, een lan­de­lij­ke the­orie­groep, ten­toon­stel­ling­en, con­cer­ten en con­fe­ren­ties.

Observatie

Wanneer we die ochtend in het atelier gaan werken gaan Elise en Sarine verder bij het raam.
Er wordt weer getekend en geplakt met verschillende materialen en Elisa vraagt aan Sarina of ze mee wil doen met verkleden. Sarine zegt dat ze bezig is iets anders te doen.
Elise gaat zich verkleden terwijl de meisjes met elkaar blijven praten.
De meisjes van het Marokkohuis zeggen tegen Sarina en Elisa dat zij daar ook spelen en dat ze niet aan hun spulletjes mogen komen.
Elisa tegen Sarina :
"Wij mogen niet in hunnies hoekje." en ze gaat op het matje van Omars huishoek zitten.
Vijf minuten later is het matje van Omars huishoek verplaatst naar het raam en Elisa heeft haar spulletjes daar neegelegd.
H. zegt :
"Ik zie dat je het matje van Omars huis verplaatst hebt. Waarom?"
Elise: "Ja wij gingen verhuizen."
H.: "Waarom?"
Elise: "Ons huis was niet zo goed meer en de tv en radio waren kapot."
H.: "Met wie ging jij verhuizen?"
Elisa: "Met Sarina."
Elisa heeft een cadeau voor Omar gemaakt en neemt dat mee naar het klaslokaal.
In de kring in de klas verteld ze dat ze is verhuisd en maakt daar een tekening van.
(H)

Reflectie

Het lijkt erop dat Elisa toch een eigen plek wil. De meisjes uit het Marokkohuis geven aan dat ze niet op hun plek mag zijn en Elise vindt de oplossing door Omars matje uit de huishoek te verplaatsen. Omar is - voor zover ik weet - nog niet op de hoogte dat zijn huishoek is verplaatst. Ik ben belangstellend of hij het zal zien en hoe hij daar op zal reageren.
( H )

72

De plek van Elise

dag 14
4 oktober 2007
De plek van Elise
De plek van Elise
Toeval Gezocht on­der­zoekt as­pec­ten van de re­la­tie tus­sen kunst en le­ren. Ei­gen on­der­zoek, als op­dracht­ge­ver van on­der­zoek en sa­men­wer­king met we­ten­schap­pe­lijk on­der­zoek.