Het project­bureau van Toe­val Ge­zocht ini­ti­eert, or­ga­ni­seert en on­der­steunt re­gio­na­le net­werk­groe­pen, een lan­de­lij­ke the­orie­groep, ten­toon­stel­ling­en, con­cer­ten en con­fe­ren­ties.

Observatie

Paraplu Sebas

Reflectie

In hoeverre moet je de kinderen helpen? Stagiaire Danielle hielp timmeren bij de houtjongens. Misschien is het voldoende om ze (technische) opties aan te bieden. Het is ook interessant om te zien wat er gebeurd als je de kinderen laat begaan. Zoals met het maken van de vlaggenmast in het groepje hout. Daarbij hebben ze twee rollen tape gebruikt Tape is makkelijk? Met tape heb je ook heel veel mogelijkheden, bij het maken van de mast werd het bijvoorbeeld haast gebruikt als touw. We besluiten om even geen nieuw tape te kopen. misschien zoeken de kinderen dan naar andere manieren om dingen te bevestigen. Er waren veel kinderen die het thema van hun groepje een beetje lieten varen. Er werden bijvoorbeeld veel boten gemaakt, maar ook huisjes en dingendoosjes. Zouden dit nieuwe groepjes kunnen worden? Een volgende keer kunnen we misschien vragen of er kinderen nieuwe groepjes willen maken. Steen isnog helemaal niet klaar met hun onderwerp, zij kunnen er wel mee verder. Rood lost jammer genoeg een op, ze zijn hun interesse een beetje kwijt. Kinderen zouden onderverdeeld kunnen worden in een aantal nieuwe groepjes; bv. Boten, bouwen, dingendoosjes, hout en stenen.

Misschien is het leuk om een soort tentoonstellingsruimte te maken. De kinderen kunnen op het einde van de dag kiezen wat ze tentoonstellen. Ieder groepje maakt dan een eigen selectie. Mogen de namen van de kinderen op de website? De school heeft in een boekje staan dat de namen van kinderen op hun eigen website kunnen komen. Maar voor de zekerheid kunnen we de ouders wel een briefje meegeven.

39

parasplu sebas

dag 05
17 september 2007
een houten paraplu... op wielen!
Toeval Gezocht on­der­zoekt as­pec­ten van de re­la­tie tus­sen kunst en le­ren. Ei­gen on­der­zoek, als op­dracht­ge­ver van on­der­zoek en sa­men­wer­king met we­ten­schap­pe­lijk on­der­zoek.