Het project­bureau van Toe­val Ge­zocht ini­ti­eert, or­ga­ni­seert en on­der­steunt re­gio­na­le net­werk­groe­pen, een lan­de­lij­ke the­orie­groep, ten­toon­stel­ling­en, con­cer­ten en con­fe­ren­ties.

Observatie

Vandaag is de laatste dag van het atelier, wat gaan we doen?
- niet de muziekinstrumenten opruimen!
- niet de tekeningen opruimen, de hele grote!
- nee, niet de ballen, de foto’s, de gebruikte dingen waar je het mee kon maken, de schilderijen, maar wat kunnen we dan doen met de verzamelingen?
- we kunnen een knutselkast maken!

Sil, Liz, Nosh, Job, Lieke
Een groepje kinderen heeft dozen aan de binnenkant gewit zodat hun gewikkelde voorwerpen erin gezet kunnen worden.

Na het drogen van de verf wilden andere kinderen de voorwerpen gaan selecteren en in de kast een plaatsje geven.

Tijn en Liz
T: alle dingen horen bij de dingen, ok?
L: maar op welke plek Tijn?
T: in de hele kast
L: als iemand nog een trommel heeft gemaakt dan past die niet meer bij de tronmmels, de trommels zitten al vol!
T: ik ga mijn eigen doen
L: die grote kunnen niet in die doosjes, die moeten we ernaast zetten
T: echt wel, dat kan wel!
L: maar die grote kan niet, zie je wel
T: wel waar, kijk dan
L: oh ja, gewoon door de gaten van de doos
T: en deze ook
L: nee dat kan echt niet, echt niet!
T: jawel
L: nee Tijn, die kan toch niet, nee Tijn kan niet, kan niet!
T: jawel! we gaan stemmen. Oh de fles valt, pas op!
L: je boksbal is ook gevallen
T: waar zetten we alles neer?
L: die bovenste zijn muziekinstrumenten, of nee, daar staan de bijzondere dingen!
T: en dit dan?
L: oh ja, dat is ook bijzonder, geef maar. Kijk Tijn, daar staan alle trommels, daar staan de flessen en oh ja, plakband natuurlijk en alle botten!
T: alles kan met die dozen!
L: de dingen die niet echt zo bijzonder zijn mogen in die onderste kastdozen

65

Kastdozen

dag 13
11 oktober 2007
Toeval Gezocht on­der­zoekt as­pec­ten van de re­la­tie tus­sen kunst en le­ren. Ei­gen on­der­zoek, als op­dracht­ge­ver van on­der­zoek en sa­men­wer­king met we­ten­schap­pe­lijk on­der­zoek.