Het project­bureau van Toe­val Ge­zocht ini­ti­eert, or­ga­ni­seert en on­der­steunt re­gio­na­le net­werk­groe­pen, een lan­de­lij­ke the­orie­groep, ten­toon­stel­ling­en, con­cer­ten en con­fe­ren­ties.

Observatie

Wick, Luca P, Tijn, Luca, Liz

W: weet jij wat dit wordt?
LP: een tak
T: nee dit is een bot van een tak
L: nee een bot van een dino
T: joaaah
W: nee een bot van een draak
L: een draak is ook een dino
W: dat is een beetje waar ja
Liz: jongens, hoe plakken we het nou vast?
T: dit plakt al dus, en het is heel lang. We hoeven niks vast te maken
W: ja we pakken de boom gewoon in
T: maar het is wel zielig voor die boom
Sil: kijk juf, ik heb twee geheimen!
T: wij hebben hier een supergroot geheim kijk maar!
Sil: dat is een tak toch
L: nee het is een dino-bot
T: ja nou verklap je het geheim!
W: geeft niet, dan maken we er een ander bot van, het is toch meer een drakenbot
Liz: de hele boom wordt helemaal ingepakt door ons
L: ja door ons samen
T: eigenlijk hebben Syl en ik de tak gevonden dus eigenlijk is de tak van ons
L: maar het dinobot is van ons samen
W: ja het is nu geen boom meer dus nu is het van iedereen

Kringgesprek evaluatie Rietje
Sil, Tijn, Job, Nosh, Dorus, Alwin,
R: en die witte tak hier, wat is dat?
S: dat is ons dinobot
T: het is een drakenbot
J: wat is dat daar, dat ronde?
T: het gaat steeds opnieuw vuur spuiten
J: wat is dat? Die ronde daar!
T: ja die bedoelde ik.
D: dit is het gezicht en door zijn bek kan hij vuurspugen
T: ja het vuur gaat er doorheen
A: nee hij bedoelt wat dit is, alleen. (wijst aan)
T: zijn staart
S: zijn hoofd
N; de longen!
T: nee de staart
S: misschien is dit zijn arm
T: ja of de vleugel!
J: zonder veren dan
T: mag ik een ding weer vertellen? het lijkt een boksbal en die zit in je keel, daar lijkt ie op.
Teun: het is een soort botje!
J: en het is ribbelig
L: bij Job kun je het heel goed voelen!

60

Bot

dag 11
4 oktober 2007
Toeval Gezocht on­der­zoekt as­pec­ten van de re­la­tie tus­sen kunst en le­ren. Ei­gen on­der­zoek, als op­dracht­ge­ver van on­der­zoek en sa­men­wer­king met we­ten­schap­pe­lijk on­der­zoek.