Het project­bureau van Toe­val Ge­zocht ini­ti­eert, or­ga­ni­seert en on­der­steunt re­gio­na­le net­werk­groe­pen, een lan­de­lij­ke the­orie­groep, ten­toon­stel­ling­en, con­cer­ten en con­fe­ren­ties.

Observatie

Dialoog van de kinderen

R Raymondo
J Jantje
A Abbes

R Ik ga gurken! dit is van bier! We samen ´t samen, kijk hier zit.
R Ik ga een paleis
J Ik ga een dak maken
A Ik maak een toren. Dopjes zijn raar.
J Deze lijkt op een tent, maar ’t is ’t niet.
R Mensen mogen hier niet lopen. Je moet eerst vragen of je naar binnen mag. Ik ga hier mensen inzetten.
A We hebben geen blauwe doppen meer.
R Dit is een rij, rode rondjes, ze moeten wachten.
J Kijk ik ga dit zou doen en dit erom!
R Wat, wat worden al die torens?
A Weet ik niet!
J Dit is het bos. Hier staan veel mensen op het pad.
R Hij komt hier langs. Het pad is gesloten. We gaan een kermis maken.

Abbes weet niet goed wat hij moet doen en raakt weer een beetje op de achtergrond.

R We gaan een kermis maken. Abbes mag kiezen. Wat maak je? Misschien gaat hij een baan maken waar je heel hoog gaat. Voor deze attractie moet je groot zijn.
J Deze zetten we hier. Dit is het podium. Hier zijn veel vette achtbaans.
R deze attractie gaat over de kop. Twee mensen gaan in de waterbaan.
J Deze gaat omhoog.

Na de pauze stelt de leerkracht de vraag of ze het willen afbouwen of natekenen.

J Ik wil het wel natekenen.

Abbes en Raymonde bouwen verder.
Abbes lwil niet en legt circels op het blad.
J Wat is dat dan
R Dat zijn de mensen die gaan in de trampoline.
J Dit wordt mijn bos! De slangen ga ik hier maken, die zitten in de grond, onder de dopjes!

22

Kermis

dag 08
17 september 2007
Kermis op papier
Toeval Gezocht on­der­zoekt as­pec­ten van de re­la­tie tus­sen kunst en le­ren. Ei­gen on­der­zoek, als op­dracht­ge­ver van on­der­zoek en sa­men­wer­king met we­ten­schap­pe­lijk on­der­zoek.