Het was opvallend druk vandaag en de kinderen hadden moeite om geconcentreerd bezig te blijven. Dit had als gevolg dat het in het atelier erg chaotisch was.
Maar dit betekende niet dat er niet gewerkt, onderzocht of geen ontdekkingen werden gedaan.
In beide groepen kozen enkelen om verder te gaan met hun oude werkstukken en bouwwerken, terwijl de meesten meer geïnteresseerd waren in het maken, ontdekken en onderzoeken van iets nieuws.
Net als de vorige keer hadden we de klas in twee groepen verdeeld.
Eerst mochten de jongste kleuters in het atelier beginnen.
De meerderheid van de kinderen koos ervoor vandaag iets nieuws te gaan bouwen. Hoewel de meesten het liefst individueel werkten gingen ze gezamelijk aan de slag. Samen is een deel van de groep op de grond gaan schilderen. Het was te merken dat ze zich graag wilden uitleven met verf, met als gevolg dat ze niet alleen met kwasten aan de slag gingen maar ook met takken, stokken en hun vingers.