Het project­bureau van Toe­val Ge­zocht ini­ti­eert, or­ga­ni­seert en on­der­steunt re­gio­na­le net­werk­groe­pen, een lan­de­lij­ke the­orie­groep, ten­toon­stel­ling­en, con­cer­ten en con­fe­ren­ties.

Observatie

Hout
Samir zaagt met een stuk hout op een andere stuk hout. Hij maakt een houten zwaard. Hij laat deze zien en vertelt dat hij er niet mee mag slaan maar dat pappa’s en mamma’s dit soms wel doen als je stout bent geweest.
Aryan maakt ook een houten zwaard maar doet er heel lang over om het af te krijgen.

Touw en draad
Hajar wil een ketting maken met draad, maar is op het laatst van gedachten veranderd en plaatst de stukken draad op de projector, samen met een stapel van losse spullen.
Addo loopt rond met een bol draad in zijn hand, terwijl hij deze om alles en iedereen wikkelt.
Samir bedacht om een ridderceintuur te maken uit draad.

Losse spullen
Samir bekijkt zijn eigen werkstuk met een vergrootglas.
Chaimae en Oumaima vullen eerst een koker met dopjes en gaan vervolgens heel voorzichtig verder de dopjes in de koker op elkaar stapelen. Ze zijn heel lang zorgvuldig en met veel geduld bezig. Achteraf was het opmerkelijk dat ze erg goed met elkaar samen konden werken. Oumaima deed alles na wat Chaimae deed.
Dunya en Chaimae maken een muur van dopjes.

Server en Celvin deelden fris uit (kleine beker met Cola- of Fantadopjes erin).
Celvin maakte geluid met de koker en trommelde op dopjes.
Saif wilde het plakkertje van zijn werk afhalen omdat hij volgens hem in de weg stond.
Addo liep rond, pakte steeds nieuwe voorwerpen en die prikte hij aan elkaar.

Chaimae zei (tijdens het stapelen van dopjes in de koker): “Lijkt een ijsje!” “heel moelijk is dit.”

Addo zei (toen hij een haai tekende): “De haai zwemt niet want hij heeft pootjes.”

Dunya zei: “Ik ben een heks, ik geef mijn drankje aan iemand en dan gaat ie dood!”
Janneke zei: “Kan je er ook iemand mee beter maken?”
Dunya zei: “Nee, met dit drankje ga je dood”.

21

Hout, touw, draad en losse spullen

dag 03
1 april 2009
Touw van Chaymaa
Toeval Gezocht on­der­zoekt as­pec­ten van de re­la­tie tus­sen kunst en le­ren. Ei­gen on­der­zoek, als op­dracht­ge­ver van on­der­zoek en sa­men­wer­king met we­ten­schap­pe­lijk on­der­zoek.