Alle kinderen gaan in hun groepje samen een nieuwe tekening maken over hun onderwerp. Deze tekening vormt dan weer de basis voor een nieuw muziekstuk.
Het is een hele uitdaging om samen te tekenen: veel kinderen tekenen liever alleen. In sommige groepjes ontstaan meer tekeningen.
Het groepje van 5 kinderen splitst zich op over 2 vellen papier. Er wordt echter wel op dezelfde manier getekend: abstract en met grote bewegingen.
Het zijn water-tekeningen!
Halverwege het tekenen ontdek ik iets bijzonders. Macy tekent op deze manier, omdat het geluid van het potlood over het papier haar ook aan water doet denken. Het ziet eruit als water, maar het tekenen klinkt letterlijk ook als water. Ze vraagt mij om haar potloodbewegingen op te nemen met het audio-apparaatje.
Tijdens het musiceren maakt Macy weer hele mooie geluiden met haar trommel, zonder erop te trommelen.
Het water-thema zit zo sterk in dit groepje dat alles daarmee verband houdt. Het tekenen en ook het tekenen als musiceren zien, letterlijk, valt echt op. In de rest van de klas zijn figuratieve tekeningen gemaakt over de onderwerpen,in dit groepje 2 abstracte. Heel bijzonder.